Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki

ikony

   Laboratoria Przyszłości – Szkoła Podstawowa nr 48 im. Generała Oswalda ...

        

Czym oddychamy? – doświadczenie uczniów oddz. 6b i 6c

Utworzono dnia 10.02.2019

W naszej szkole uczniowie oddz. 6b i 6c w ramach lekcji przyrody wykonali samodzielnie doświadczenie obrazujące i odpowiadające na stawiane pytanie badawcze: „Czym oddychamy?”. Przeprowadzając doświadczenie, wyjaśnili termin smog - jako połączenie wyrazów z języka angielskiego „smoke” (dym) i „fog” (mgła) - jest to nienaturalne zjawisko atmosferyczne polegające na współwystępowaniu zanieczyszczenia powietrza wskutek działalności człowieka oraz zjawisk naturalnych: znacznego zamglenia i bezwietrznej pogody1.

Doświadczenie przeprowadzili, wykonując proste czynności i korzystając z materiałów dostępnych w warunkach domowych – odkurzacza, wacika kosmetycznego oraz taśmy klejącej2. Przebieg doświadczenia wyglądał następująco: na odkurzacz uczniowie zakładali wacik i czekali. W założeniu: w ciągu 5 minut odkurzacz wciąga mniej więcej taką samą ilość powietrza, co człowiek podczas oddychania przez mniej więcej trzy doby. Wynik jest zależny od wielu czynników, m.in. miejsca przeprowadzenia doświadczenia. Jest to test obrazowy i należy pamiętać, że nie pokazuje w 100 % faktycznych pomiarów, jakich dokonuje się przy użyciu specjalistycznego sprzętu do badań.

Doświadczenie wzbudziło wśród uczniów zainteresowanie i z chęcią podjęli się wyzwania – efekty pracy chętnych uczniów można obejrzeć w wejściu do szkoły. Zapraszamy.

                                                                                                       Nawrocka Klaudia

                                                                                                       nauczyciel przyrody

Źródła:

1 Wanda Wilczyńska-Michalik, Krakowski smog – przeszłość, teraźniejszość i przyszłość; Instytut Geografii, Uniwersytet Pedagogiczny w Krakowie 2015; https://smogtok.com/smog [dostęp:2019 r.].

2 Nauka. To Lubię.

 

Projekty

105 rocznica wybuchu

Powstania wielkopolskiego

27 grudnia 1918 r.

PAMIĘTAMY!

ZAJĘCIA REALIZOWANE w latach 2017-2020 W RAMACH PROJEKTU UNIJNEGO:

- zajęcia matematyczne dla uczniów uzdolnionych,

- zajęcia matematyczne dla uczniów ze specjalnymi potrzebami,

- zajęcia przyrodnicze dla uczniów uzdolnionych,

- zajęcia przyrodnicze dla uczniów ze specjalnymi potrzebami,

- zajęcia z języka angielskiego,

- zajęcia z języka niemieckiego,

- zajęcia z robotyki,

- zajęcia logopedyczne,

- zajęcia z zakresu edukacji społecznej,

- zajęcia z diagnozy i terapii metodą BIOFEEDBACK,

- zajęcia z zakresu terapii pedagogicznej.

W RAMACH PROJEKTU ZAKUPIONO POMOCE:

- zadanie 1 - pomoce z zakresu matematyki i przedmiotów przyrodniczych

- zadanie 2 - pomoce z zakresu wsparcia psychologiczno-pedagogicznego

- zadanie 4 - książki z zakresu wsparcia psychologiczno-pedagogicznego

Inspektorem ochrony danych

jest Adam Korzuch

(korzuch@infoic.pl)

------------------------------------

 

 

 

Deklaracja zgodności cyfrowej 2020

 

Raport dostępności

-------------------------------

 

EGZAMIN ÓSMOKLASISTY 2024

(zakładka - Egzamin klas 8)

ДОВІДНИК

про іспит восьмикласника від  навчального року

ПОСІБНИК ДО ЕКЗАМЕНУ З МАТЕМАТИКИ

ДЛЯ ВОСЬМИКЛАСНИКІВ в навчальному році

---------------------------------------

---------------------------------------

----------------------------------------------

W zakładce Rekrutacja

znajdują się do pobrania wnioski

i zgłoszenia dla kandydatów

na rok szkolny 2022 / 2023


 

WOŚP 2020

Zebrana kwota

w Plewiskach:

17766,79


 

Kalendarz

Lista wydarzeń w miesiącu Kwiecień 2024 Brak wydarzeń w tym miesiącu.

Imieniny

Zegar

Licznik odwiedzin:

W tym tygodniu: 914

W poprzednim tygodniu: 1321

W tym miesiącu: 4636

W poprzednim miesiącu: 5368

Wszystkich: 453250